Piffat på balkongen

image208

         Lavendel & pelargoner är det som blommar på vår balkong än så länge. Tack snälla mamma för blommorna och stolsdynorna, ja, stolarna med för den delen :) Vi var till Ikea för att köpa ett litet bord att ha på balkongen, men när vi kom hem hade vi glömt det....Vi köpte lite annat i stället....LOL. Får ta en sväng dit en annan dag. Gör ju inget.

I helgen så jobbade jag på fredagskvällen, så den blev ju bara att plantera blommorna när jag kom hem och sen sängen typ:)
Lördagen gick åt till att slappa på "skutis" hade med oss frukost som vi åt i solskenet. Väldans mysigt!
På eftermiddagen kom Jerkers mamma och särbo på besök. Inspekterade lägenheten och jag tror vi fick godkänt.
Monopol-spelande blev det lite senare på kvällen hos Nettiz och Calle. Jag kom inte sist ialla fall....Men det var nog Nettiz förtjänts:P Calle Loosade och Jerker vann.
image209
( Det är nästan så man kan se vem som var förloraren och vinnaren i spelet) :)



På söndagen var vi hos pappa en sväng. Pappa hade fått problems med datan så då ringde han in ingenjören him self. Gick dock inte så lätt att laga utan vi fick ta med datorn hem för en närmare titt. Men pappa han med att sätta oss i arbete ändå. Ut i skogen med en massa gammalt trä och lasta av. Det var jätteskönt väder och vi åt glass o bullar. Jerker fick åka på motorcykeln så han vart nöjd.
image210
Och sist men inte minst så åt Jerker och jag en väldigt god middag på söndagskvällen.
image211

Så summa summarum. En trevlig helg! Tråkigt att det fina väder tog slut idag:( Men idag så ska jag på stan och försöka leta upp ett annat tyg till mina tygtavlor, blev inte riktigt nöjd med det andra, och nu har vi ju bytt accentfärg i v-rummet, grönt är färgen nu, inte vinrött:)

Ciaoooo!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad fint ni har det på balkongen! Kram Sandra

2008-05-12 @ 14:18:58
URL: http://tjohalia.se
Postat av: nettizz

Men, vad tråkigt. Jag hade ju skrivit ett relativt långt inlägg...
Jaja, nytt försök.
Jag skrev ungefär:
"Det var värst vad man engagerar sig i photoshop för att kunna lägga ut sina bilder i sin blogg. Men å andra sidan, unredning verkar ju vara din grej så varför sak bloggen vara ett undantag? Jättefina bilder är det iallafall.
Och du, jag tyckte monopol var jätteskojsigt, även om jag tyckte att det gick snett någonstans då Jerker helt plötsligt satt med 6 hotell och jag hade inte nes kommit åt att bygga på alla mina gator... Värdelöst :P
Men spelet hade väl varit slut betydligt fortare om det inte vore för banken och bankkassörskans generösa bidrag ur hennes egen ficka, hihi...

Förresten, vi fick iallafall ingen påringning efter att ni gått. Det du! hihi

*Krraaammm*

2008-05-13 @ 10:47:46
URL: http://nettizz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0