Hej o hå,hej va det gick

fort, alltså...Alltså helgen...swochs!

Lite uppdatering och vad jag har haft för mig i helgen.

I Fredags direkt efter jobbet gick vi till Jessica på jobbet och käkade en mycket god potatisgratäng med fläskfilè följt av tårta, som följdes av godis, chips o dip, chokla, knäck & allt möjligt gott! Vi spelade singstar, väldigt roligt.
Jerker var hos sin morfar i Årjäng som fyllde 90bast.

Lördagen skulle vi ha åkt till Liseberg julmarknad men det var ju så pissigt väder så vi ställde in det och åkte ut till Bergvik och köpte ett par vinterkängor åt Jerker. Köpte även en julklapp till mig,en retroradio som jag har i köket.  Så slipper man dra på stereon i bott om man ska höra ngt i köket. Väldigt bra! Sen åkte vi bara & handla lite mat, blev till att göra egen pizza. SÅÅ gott! Vi kollade på film på kvällen, "barnhemmet" spansk skräckfilm, den var helt ok, men inte så läskig som jag hade velat. Inget blod alls ju!!!?? Men det var en bra story, äckliga småbarn som hade dött o grejjer. hehe.Me like.

Idag Söndag, började dagen jävligt dåligt med att vi inte fann Jerkers innebandyskor, väldigt irriterande för mig också eftersom det med mest sannolikhet är jag som har städat bort dem på vinden. Hittade dem ialla fall inte. Så nu måste vi gå igenom varenda låda på vinden, och det är inte så få om man säger så. Men jag ger mig inte, dom är där någonstans. Annars har stora stygga vargen varit där & käkat upp dom. Vi släppte så småningom skoproblemet och gick vidare med dagens bestyr, nämligen storstädning....Nu är det verkligen så rent det kan bli här hemma. Känns skönt. Men det blir ju så skitigt när det är sånt här blaskväder ute. Grus O gnejs överallt. Vi åt tomtegröt till lunch, vilket kändes väldigt juligt. Gott var det också. Mamma kom förbi eftersom jag ringt efter henne då jag skulle göra knäck för första gången, så jag kände att hon får hjälpa mig:) De blev supergoda. Inte för kladdiga och inte för hårda. MUMMA. Både mamma & Jerker tvivlade dock starkt på att jag skulle ha några kvar till julafton, undrar varför!?  Sen bjöd jag på spagetti o köttfärssås. Mamma hade med sig Tjejens nya regn-kappa som vi köpte till henne häromdagen, men den var för liten...hehe...hon är en liten julegris just nu. Men men med större storlek så blev hon så fin. Har ingen bild på den på henne, för hon ville inte riktigt ha den på sig någon längre stund, men hon vänjer sig nog. haha.

Och nu är klockan typ 18:38 och jag sitter här vid datorn och slötittar på "Leilas Jul". Det var väl vår helg i runda slingor.
Lägger in lite bilder, har inte så många att bjuda på då jag har glömt att ta kort....



Grötlunch.





Magen v18 (tror jag)



Ser väl inte så mycket ut för världen, men jag lovar det var snuskigt gott.



Som ni ser så tyckte även Jerker det



Min nya snygga radio



Jerker ligger och lyssnar på sin ljudbok, och nej han håller inte på med ngt snusk med sin hand, sa han ialla fall:D


Kommentarer
Postat av: Nettizz

hmm... måste vara en slags grabbgrej det där. Trodde nästan det var calle på bild. Han håller heller INTE på med något snusk, säger han, men ändå är posen alltid densamme... jag vågar dock inte lägga ut bilder på honom sådär...



Förresten, jag är sugen på spelkväll (monopol eller nåt?) snart.... Vad tycker ni??

2008-12-07 @ 19:49:34
URL: http://nettizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0