En GOD lördag

Min dag började med att glassa i solen nere vid vågmästarudden tillsammans med Veronica & Carl, mycket trevligt och veryhot! Sen ringde mamma och ville ha "bär-hjälp" med att hämta hem en säng som hon köpt på blocket till Julia, jättesöt var den.  Och jag kom ju på den briljanta iden att vi faktiskt inte var alls lång väga ifrån Ikea, så det blev ett stopp där också. Där inhandlades det saker som inte var tänkt  skulle med hem, men det är ju ingen överaskning direkt. Köpte ett balkong bord, ganska så fint tycker jag själv. Lagomt stort.

Väl hemma så käkade vi kladdkaka som jag hade gjort dagen innan och bjudit mina kompisar på. Mamma hade tur för det hade  blivit några stackars bitar över.   Jerker jobbade idag (lördag!!) så han "damp" in vid tre tiden och var hungrig som en liten gris...Så han slängde ihop en räksallad, som by the way var typ den godaste jag någonsin ätit sååå smarrigt.

Sen har det väl inte hänt så himla mycket idag, jo. Jag var uppe på vinden och rotade lite, försökte så gott det gick att försöka organisera bland alla lådor. Kom på att Andreas köpt hus i dagarna och att han är i behov av lite "kvinnlig touch" i inredningen, och jag har sjukt mycket ljuslyktor och gardiner plus en massa annat krafs som jag inte använder , men som  verkligen är snyggt men som  nog aldrig kommer se dagens ljus hemma hos mig ialla fall. för att jag bara köper nytt hela tiden...:/...Inte så bra, men ialla fall så gjorde jag iordning två hela lådor till brorsan som han ska få. Det känns kul att kunna bidra med något till honom. Han blir nog jätteglad tror jag.  Ja, på vinden blev jag nog kvar i alla fall i 1 ½ timme, blev helt genomsvett då det var ja ungefär 100 grader där uppe...(intressant, jag vet...)

Nu är Calle här, han och Jerka fick något slags dricka-öl-begär vid 22.00 tiden. Så nu sitter de på balkongen och snackar en massa skit, och dricker en massa öl...Får se hur kvällen slutar.....

Jag har märkt att nu när jag jobbar (som vanliga människor) 8-17 varje dag,så försöker man få ut så mycket mer av de dagar man är ledig så det blir lite mer kvalitets dagar, försöker hitta på lite saker. Förut så var jag ju ledig lite titt som tätt och uppskattade inte direkt dagarna när jag var ledig, utan det var mest tråkigt för ingen annan var ledig mitt i veckan.

Jaja, lite tråkiga reflektioner av mig....

Nu ska jag gå och se efter så att de inte kraschar "min" balkong :)


                                           


Kommentarer
Postat av: nettizz

Jättefint balkongbord!!!!

2008-06-01 @ 00:00:24
URL: http://nettizz.blogg.se/
Postat av: liljesson

Tjingeling! När det är varmt ute så är det ju underbart gott med sallad!!! Fint balkongbord!! Kram

2008-06-01 @ 08:57:02
URL: http://liljesson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken mysig balkong ni har! Jag kan tänka att din bror kommer att bli riktigt glad av att få fina saker till sitt nya hus.



Svar: Tack, det hoppas vi med! Kram Sandra

2008-06-01 @ 11:59:25
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0