Ugly dog. Men vad gör det?


image107
Sam, världens fulaste hund...Ja, jag kan nog inte göra mer än att hålla med...:)


Hunden Sam blev en internationell stjärna när han han vann världens-fulaste-djur-tävlingen 2003. Han uppträdde i tv i Japan, radio i Nya Zeeland och tidningar i England. Han fick till och med bo på lyxhotell, åka limousin och träffa företagsledaren Donald Trump, uppger AP.

Sams ägare, Susie Lockheed, tryckte hans bild på T-shirts, kalendrar och gjorde till och med en "ful-mugg" med hans ansikte på.

- Jag tror inte att det kommer bli någon mer Sam, säger hon.

Sam kom till Susie för sex år sedan som omplaceringshund. Hon var till en början så förfärad över hans utseende att hon ville ha 48 timmars prövotid innan hon bestämde sig. Men som så många andra blev hon förälskad i den lilla hunden. Hennes dåvarande pojkvän tycke dock så illa om hunden att han gjorde slut. Hennes nuvarande pojkvän blev dock eld och lågor när han såg duon i en kontaktannons på internet.


Skulle göra film för Discovery

När veterinären berättade att Sam hade dåligt hjärta tog Susie det svåra beslutet att avliva hunden.

- Jag har känt mig vilsen sedan dess. Jag sover med hans favoritleksak, en nalle han hittade och tog hem, under täcket varje natt, säger hon.

När Sam avlivades var det inte långt kvar tills han skulle fylla 15 år. Han var skulle också ha gjort en dokumentär för Discovery Channel om de fulaste djurarterna i världen, uppger AP.


(aftonbladet)
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

känner mig som han just nu... kan inte sova... :C / djerk

2007-11-12 @ 05:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0